Svět se mění. Podle ředitele výzkumu Gartner Anthony Mullena budou do dvou let lidé komunikovat více s AI než se svými životními partnery! Již dnes v USA preferuje asi třetina lidí komunikaci s chat-boty a virtuálními asistenty před komunikací s lidmi. Z obchodního pohledu může AI šetřit drahý čas bílých límečků (lidí pracujících ve znalostní sféře).
Není sporu, že komunikace formou běžného jazyka je pro lidi nejpřirozenější. Firmy mohou zaváděním botů zvyšovat efektivitu, snižovat náklady a ještě zlepšit zkušenosti zákazníků se společností. Velké společnosti již dokonce nějaké virtuální podnikové asistenty buď mají, nebo je připravují.
Představme si, jakou výhodu budou mít společnosti, u kterých mají zaměstnanci třeba jen o 10 % větší produktivitu. Vyšší produktivita se dá očekávat v horizontu jednoho, či dvou let aktivním používáním virtuálních podnikových asistentů k vyhledávání informací, automatizaci úloh nebo i k složitějším dotazům týkajících se obchodu a podobně.
Myslím, že zhruba 80 % dotazů ze zákaznické linky a podobných míst, by se dalo již dnes úspěšně zodpovědět pomocí botů. Je na nás, zda půjdeme této budoucnosti naproti. Jaký virtuální asistent by se vám nejvíce hodil?